top of page

NaRK Group

Offentlig·38 medlemmar

EPG och M3U: hur organiserar man spellistan, tar bort dubbletter och ställer in favoritkanaler?

Min M3U var ett lapptäcke: dubbletter, olika språkversioner, grupper som inte passade vår vardag. Jag började med en pålitlig EPG-källa och mappade manuellt tills tider och titlar stämde. Sedan skapade jag fyra favoritbanker—Nyheter, Sport, Film/Serier, Barn—var och en max 15 kanaler. Dubbletter döptes om med suffix “UHD/HD/Alt” och bara en variant hamnade i favoriter. Nu tar det två klick att nå rätt kanal och hela familjen hittar utan frågor. Tio minuters ordning en gång—månader av lugn sen.

5 visningar
Walter Chang
Walter Chang
11 nov. 2025

Versionshantera listan: spara en backup före större ändring, skriv en kort changelog (“bytte EPG-ID för X”, “flyttade Y till grupp Z”). Lås sorteringsordningen i spelaren så den inte hoppar tillbaka till källans kaos. Skapa också en “gästprofil” med 20 tydliga kanaler och stora typsnitt—perfekt för besökare och barn. När jag rullade ut detta hemma för nordisk iptv försvann 90 % av “support-ropen” från soffan; alla visste var sport låg, vilken nyhetskanal som var standard och hur man växlar ljudspår.

medlemmar

• m5qnbhoubtm5qnbhoubt
    m5qnbhoubt
  • Sonu Pawar
    Sonu Pawar
  • Kseniia  Honchar
    Kseniia Honchar
  • Patrik Holmberg
    Patrik Holmberg
  • koxaz nostraz
    koxaz nostraz
bottom of page