top of page

NaRK Group

Offentlig·43 medlemmar

werder werder
werder werder

När vänskapsbanden sätter samarbetet i fara

Vi är tre vänner som startar bolag. Vi har kört "handslag" hittills. Är ett formellt samarbetsavtal verkligen nödvändigt när man känner varandra så väl?


5 visningar
Maruvs Maruvs
Maruvs Maruvs
i förrgår

Jag skulle säga ja. De flesta tvister mellan delägare uppstår inte för att någon är oärlig, utan för att förutsättningarna förändras över tid. Vad händer om någon vill lämna bolaget, inte kan bidra lika mycket som planerat eller om ni blir oense om investeringar och utdelning? Ett samarbetsavtal hjälper er att tydliggöra roller, ansvar, ägande och beslutsfattande redan från början. Det skyddar både vänskapen och företaget genom att minska risken för missförstånd. Därför kan det vara klokt att Anlita jurist för samarbetsavtal och få ett avtal som är anpassat efter just er verksamhet och era mål.

medlemmar

  • m5qnbhoubtm5qnbhoubt
    m5qnbhoubt
  • Sonu Pawar
    Sonu Pawar
  • Kseniia  Honchar
    Kseniia Honchar
  • Patrik Holmberg
    Patrik Holmberg
  • koxaz nostraz
    koxaz nostraz
bottom of page